اشتراک-ویدیو

5 نکته برای ایجاد ویدئو در شبکه های اجتماعی

بدون دیدگاه

طی 10 سال گذشته محبوبیت رسانه های اجتماعی به شدت افزایش یافته است. رسانه هایی مانند YouTube ، Facebook ، Telegram ، Instagram  و …. میلیون ها کاربر فعال دارند که روزانه از محتوای منتشر شده در این رسانه ها بازدید می کنند. مردم در حال خواندن پست ها ، ارسال تصاویر و مهمتر از همه، در حال ایجاد و به اشتراک گذاری ویدیو هستند.

طبق گزارشی، تا سال 2022 ویدئوهای آنلاین بیش از 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کنندگان را تشکیل می دهند. مطالعه دیگری نشان داد که پست های اینستاگرام که در قالب فیلم هستند تعامل بیشتری نسبت به  عکس دارند.

کاملا واضح است که ویدیو در حال تبدیل شدن به موثرترین ابزار رسانه های اجتماعی است.

بنابراین ، با استفاده از قدرت فیلم و خدماتی که رسانه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند می توانید به گسترش کسب و کار و دستیابی به اهداف خود بپردازید. اگر کارها را درست انجام دهید ، افراد بیشتری کارهای شما را می بینند و به جهع مشتریان شما اضافه می شوند.

در ادامه به پنج نکته در مورد چگونگی استفاده از ویدیو در رسانه های اجتماعی برای رشد موفقیت آمیز کسب و کار و جذب مشتری مپردازیم.

 رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید

اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که می خواهید محتوای خود را در کدام شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. اینستاگرام ، تلگرام ، فیس بوک ، آپارات و یوتیوب همه گزینه های بسیار خوبی هستند – تا آنجا که می توانید به اشتراک بگذارید. هرچه محتوا خود را در رسانه های بیشتری به اشتراک بگذارید  به افراد بیشتری دسترسی خواهید یافت.

YouTube یک انتخاب واضح برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی است. با این حال ، اجرای یک کانال YouTube به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. شما باید آماده برنامه ریزی منظم برای تولید محتوا باشید همچنین در نظر داشته باشید که ویرایش فیلم هم کاری زمانبر است.بدون شک فعالیت در یوتیوب راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش ، تجربه و مهارت های خود با مخاطبان است. اکثر افراد به دلیل فیلترینگ نمی توانند به راحتی در یوتیوب فعالیت کنند. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید می توانید از سرویس های اشتراک گذاری ویدئوی داخلی نظیر آپارات، نماشا و…. استفاده کنید.

اگر متوجه شدید وقت کافی برای اجرای یک کانال YouTube ندارید ، اینستاگرام و تلگرام برای به اشتراک گذاری ویدیو بسیار مناسب هستند. در حقیقت ، در یک مطالعه در سال 2019 ، پست های ویدئویی 49٪ تعامل بیشتری نسبت به تصاویر داشتند. اینستاگرام از ویژگی های بسیاری برخوردار است که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید، ویژگی هایی مثل مانند استوری ها ، لایو ، هایلایت و …..

جذب-مشتری

محتوای جذاب و با کیفیت ایجاد کنید

حال که  شما تصمیم گرفته اید که در کدام بستر (رسانه اجتماعی ) فعالیت کنید ، اکنون زمان ایجاد محتوا فرا رسیده است.

در هنگام ایجاد محتوای خوب و با کیفیت باید چند نکته را به خاطر بسپارید. دریای کاملی از محتوا در اینترنت وجود دارد ، بنابراین چگونه می توانید مطالب خود را برجسته کنید؟

تمام تلاش خود را برای پیاده سازی تاکتیک های زیر انجام دهید:

  • خودتان محتوا تولید کنید
  • پاسخ ها یا راه حل هایی برای مشکلات رایج ارائه دهید ، اقتدار خود را نشان دهید
  • در اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید دقیق باشید
  • افراد در فضای کاری شما به دنبال چه هستند؟ مقداری تحقیق کنید
  • مطالب خود را جالب ، سرگرم کننده و جذاب کنید

با اجرای این مراحل ، شما محتوایی عالی در شبکه های اجتماعی ایجاد خواهید کرد که مردم از دیدن آن لذت خواهند برد ، و قطعا بخشی از آنها برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات تان به شما مراجعه خواهند کرد.

مرتباً بارگذاری کنید

هنگامی که مشخص کردید چه نوع محتوای ویدیویی می خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، به بارگذاری و ارسال منظم محتوا بپردازید. هرچه بیشتر بارگذاری کنید افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده خواهند کرد.

همچنین بینندگان با شما و کسب و کار شما بیشتر آشنا می شوند و می فهمند که اطلاعات و خدمات شما نیاز آنها را برطرف می کند.

اگر سرتان شلوغ است برنامه ایی منظم برای ارسال و اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید ، به این ترتیب در طول هفته، روزها و زمان اختصاصی برای انجام آن در نظر گرفته اید.

قرار گرفتن در معرض دید

دیده شدن و افزایش بازدیدها، با ایجاد محتوای با کیفیت و بارگذاری منظم همراه است. اما ، مراحل دیگری نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید محتوای ویدیوی شما بیشتر دیده می شوند.

یک کاری که باید برای جذب مخاطب انجام دهید این است که پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را بهینه کنید. هر قسمت از نمایه های شبکه های اجتماعی شما می تواند برای بازدید بیشتر بهینه شود. این بخش ها شامل نام کاربری ، عکس پروفایل، نشان تجاری یا لوگوی شما و استفاده از کلمات کلیدی است. اگر با SEO – بهینه سازی موتور جستجو – آشنایی ندارید ، تحقیق کنید و با آن آشنا شوید. SEO می تواند بهترین دوست شما باشد.

علاوه بر استراتژی های سئو ، می توانید از هدف گذاری برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود نیز استفاده کنید. فیس بوک دارای قابلیت هایی است که “هدف قرار دادن پست ارگانیک” نامیده می شود ، که به شما امکان می دهد افرادی را که می خواهید محتوای شما را مشاهده کنند را انتخاب کنید.

تبلیغ شخصی نیز بسیار موثر است. با افرادی که در حوزه کسب و کار خود می شناسید تماس بگیرید و به آنها نشان دهید که چه کاری انجام داده اید. افرادی را که می شناسید تشویق کنید تا مطالب خود را هم صنف های خود به اشتراک بگذارند، با افراد دیگر در زمینه کاری خود تماس بگیرید. اگر آنها در شبکه های اجتماعی هستند و محتوا ایجاد می کنند ، ببینید آیا آنها علاقه مند به همکاری با شما هستند.

یک گروه یا انجمن ایجاد کنید

یک نکته جالب در مورد شبکه های اجتماعی این است که می توانید تقریباً برای هر چیزی که تصور می کنید گروه یا انجمن پیدا کنید. گروه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند است که باید هنگام استفاده از استراتژی های رسانه های اجتماعی خود از آن استفاده کنید.

افراد زیادی علاقه مند به محتوایی هستند که شما تصمیم می گیرید تولید کنید.

وقتی ویدیوهای خود را ایجاد می کنید ، حتماً به بینندگان خود این احساس را بدهید که دوست شما هستند ، مثل اینکه نشسته اید و با آنها گفتگوی معمولی دارید. انجام این کار باعث ایجاد رفاقت بین شما و بینندگانتان می شود.

یکی از راه های ایجاد یک جامعه از طریق ویدئو در شبکه های اجتماعی، استفاده از ویژگی هایی مانند Instagram Live و استوری های Instagram است. شما می توانید یک جلسه پرسش و پاسخ زنده اینستاگرام برگزار کنید که فالوور های شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین می توانید یک پخش زنده انجام دهید که در آن محصول جدید یا نحوه انجام کار را به مخاطب خود نشان می دهید.

انجامش دهید!

اکنون با ابزارهایی که در اختیار دارید ، آماده غرق شدن در دنیای ویدیو و رسانه های اجتماعی باشید و به دیده شدن، جذب مشتری و رونق کسب و کار خود کمک کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.