14-نکته-مهم-در-نوشتن-کپشن-اینستاگرام

14 نکته مهم در هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام

بدون دیدگاه

بسیاری از مردم تمام وقت خود را بر روی ویرایش عکس های خود متمرکز می کنند، اما یکی دیگر از اجزای کلیدی را کاملاً نادیده می گیرند: کپشن. اینستاگرام فقط در مورد عکس ها نیست. کپشن اینستاگرام (یا همان بخش توضیحات زیر پست) ابزار مهمی برای جذب فالوور و ایجاد تعامل با آنهاست. درست مانند عکس‌هایی که پست می‌کنید، کپشن ها به افراد کمک می‌کنند تا به محتوایی که ایجاد می‌کنید توجه و علاقه نشان دهند.

کپشن ها اهداف زیادی را دنبال می کنند: می توانند خنده دار باشند، آموزنده باشند، مردم را به عمل دعوت کنند، سوالاتی را مطرح کنند و چیزهای اضافی به تصاویر اینستاگرام شما اضافه کنند.

از کجا می دانید که کپشن مناسب و خوبی نوشته اید؟ پیاده کردن ایده های مختلف هنگام کپشن نویسی می تواند یک تمرین دلهره آور و دشوار باشد و حتی ممکن است نتیجه عکس بدهد و بجای جذب مخاطب باعث پایین آمدن تعامل آنها شود.

این 14 نکته به شما کمک می کند تا از امروز کپشن های اینستاگرام بهتری بنویسید:

1. از هشتگ ها هوشمندانه استفاده کنید

هشتگ ها زبان اینستاگرام هستند. می‌توانید از آن‌ها برای دیده شدن، فان و یا مشارکت در یک کمپین حمایتی استفاده کنید.

یکی از راه‌های استفاده از هشتگ‌ها این است که آنها را به طور گسترده و زیاد در کپشن خود قرار دهید.

راه دیگر این است که فقط چند هشتگ در انتهای کپشن قرار دهید. 

اینستاگرام اجازه می دهد تا 30 هشتگ در هر پست داشته باشید. از آنجایی که هشتگ ها اساسا یک ابزار رایگان برای دیده شدن پست اینستاگرام هستند، ممکن است بخواهید با استفاده از چندین هشتگ بیشتر دیده شوید، اما قرار دادن همه آنها در کپشن یک کار اشتباه است و در نهایت باعث می شود پست شما درهم و برهم به نظر برسد. من توصیه می کنم حداکثر 5 هشتگ در انتهای کپشن خود قرار دهید که کاملا مرتبط با پست شما هستند.

2. مخاطبان خود را بشناسید 

هنگام نوشتن یک کپشن خوب، مهم است که به مخاطب خود فکر کنید.

برای درک بهتر مخاطبان خود باید موارد زیر را از خود بپرسید:

  1. چه گروه سنی بیشترین فالوورهای شما را تشکیل می دهد؟
  2. چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را دارد؟
  3. علایق مخاطبان شما چیست؟ آنها می خواهند چه نوع عکس هایی را در فید اینستاگرام خود ببینند؟
  4. چه نوع نظراتی روی پست های شما می گذارند؟ آیا سوالات خاصی وجود دارد که مدام پرسیده می شود؟
  5. چه نوع محتوایی را پست می کنند؟ از کدام هشتگ استفاده می کنند؟
  6. چه کسان دیگری را دنبال می کنند؟
  7. چرا دنبالت میکنند؟

با پاسخ به این سوالات می توانید محتوای خود را بهتر مدیریت کنید و با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.

درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر با آنها تعامل و بازاریابی کنید.

برای مثال، یک پیج اینستاگرام مرتبط با دانشجویان، روش‌های متفاوتی برای جذب مخاطب نسبت به یک پیج مربوط به مادران باردار دارد. برای هدف قرار دادن دانشجویان، می‌توانید از هشتگ‌هایی مانند #تندخوانی #مشاوره_تحصیلی و #زندگی_دانشجویی استفاده کنید. در حالی که برای دستیابی به مادران باردار، می‌توانید هشتگ‌هایی مانند #مراقبت_از_جنین #بارداری #تولدنوزاد و … را اضافه کنید.

3. ایموجی ها همیشه خوشایند هستند

شکلک ها سرگرم کننده هستند. از ایموجی ها استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید!

این ابزارهای کوچک، شخصیت و سرگرمی زیادی را برای کپشن های شما ارائه می‌کنند. ایموجی ها می توانند اهداف متعددی را دنبال کنند. می توانند چشم خواننده را به خود جلب کنند، جایگزین کلمات شوند، و حتی نقطه قوت یک شوخی باشند.

فقط به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از ایموجی ها، مخاطب خود را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که از هر شکلکی که استفاده می‌کنید، واضح و منطقی باشد. در غیر این صورت، مردم متوجه نمی شوند که در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

4. کپشن را بررسی و اصلاح کنید

گرامر مهم است

مطمئن شوید که قبل از نهایی کردن و ارسال هر پست، کپشنی که برای آن نوشته اید را چندین بار بررسی و ویرایش کرده باشید. هیچ کس نمی تواند در اولین اقدام، بهترین کپشن را بنویسد.

قبل از اینکه دکمه “اشتراک گذاری”را بزنید آنچه را که در کپشن نوشته اید بررسی کنید. آزمون و خطا کنید، با هشتگ ها و ایموجی ها سر و کله بزنید و جمله بندی های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که همه چیز درست شود.

5. کمی توضیحات به عکس های خود اضافه کنید

شما یک تصویر یا ویدیو در اینستاگرام ارسال کردید. ولی معنی آن چیست؟ تصویر شما چه هدفی را دنبال می کند؟ فالوورها موجودات بی فکری نیستند. آنها دوست دارند با برند/کسب و کار شما درگیر شوند. به همین دلیل مهم است که کمی توضیحات به عکس های خود اضافه کنید. مطمئن شوید که هر عکسی که پست می‌کنید ارتباطی با برند یا تجارت شما دارد.

  1. اگر یک پیج کاری هستید، مطمئن شوید که اطلاعاتی را که مربوط به برند یا کسب و کار شما می شود در فضای متن قرار دهید.
  2. کپشن شما باید شامل هر کلمه کلیدی یا هشتگ مفیدی باشد که تصاویر و پست های شما را شرح می دهد.
  3. لینک ها در کپشن اینستاگرام کار نمی کنند. در عوض لینک را در بیو خود قرار دهید و آن را در کپشن خود ذکر کنید.
  4. یک مکان (لوکیشن) درج کنید. مخصوصاً اگر در مکان یا رویدادی هستید که افراد در اینستاگرام آن مکان را جست و جو می کنند.

6. یک سوال مطرح کنید

گاهی اوقات مشارکت با کاربران، به سادگی پرسیدن یک سوال است. سوالات شروع کننده مکالمه بسیار خوبی هستند. سعی کنید در کپشن های خود سؤالی مطرح کنید، این سؤالات می‌تواند به جلب مشارکت دنبال‌کنندگان و مشتریان جدید کمک کند. بعلاوه، افراد تمایل بیشتری به پاسخگویی به سوالاتی دارند که در کپشن پست های خود قرار دهید.

7. دعوت به عمل (Call-To-Action)

گنجاندن یک دعوت برای اقدام (Call-To-Action) در کپشن یکی دیگر از ابزارهای عالی برای تعامل با کاربران است. از دنبال کنندگان خود بخواهید کاری انجام دهند، مانند:

  1. دو ضربه سریع (لایک)
  2. دوستان خود را تگ کنند
  3. به لینک موجود در بیو خود بروند

اگر می خواهید اتفاقی بیفتد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید 🙂

8. کپشن های کوتاه را امتحان کنید.

هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد که بگوید طول عنوان کپشن شما باید چقدر باشد، پس امتحان کنید!

یکی از ایده ها کوتاه نگه داشتن آنهاست. افراد دامنه توجه کوتاهی دارند، بنابراین با کوتاه و شیرین نگهداشتن کپشن خود، خطر نادیده گرفته شدن را ندارید.

برای اجرای این روش، تمام اطلاعات مهم را در خط اول کپشن خود قرار دهید. یک هشتگ یا ایموجی اضافه کنید، و تمام! از از نتیجه این عمل رازی نبودید سراغ مورد بعدی یعنی کپشن های بلند بروید.

9. کپشن های طولانی را امتحان کنید.

یکی دیگر از مسیرهایی که می‌توانید در کپشن به آن بپردازید، گفتن یک داستان است. مثلاً نشنال جئوگرافیک در این رویکرد استاد است. کپشن های آن‌ها به‌طور غیرمعمول طولانی است، اما کار می‌کند! زیرا داستان‌هایی که تعریف می‌کنند جذاب هستند و توجه مخاطب را جذب و تا انتها حفظ می‌کند.

10. از نقل قول ها استفاده کنید

احتمالاً تعداد زیادی از مردم را دیده اید که از نقل قول به عنوان کپشن خود در اینستاگرام استفاده می کنند. گاهی اوقات این نوع کپشن ها می توانند جذاب باشند، اما نباید زیاده کنید!

نقل قول ها می توانند ابزار بسیار خوبی برای افزایش تعامل، به خصوص برای عکس های منظره باشند. هنگام انتخاب نقل قول مناسب برای کپشن خود، به یاد داشته باشید که این نقل قول باید چیز دیگری به تصویر شما اضافه کند و جرقه گفتگو را ایجاد کند. اگر نقل قول به درستی انتخاب شود می تواند یک گفتگوی پر جنب و جوش را ایجاد کند!

11. موضوعات مهم را ابتدای کپشن قرار دهید

همانطور که قبلاً ذکر شد، افراد بازه توجه کوتاهی دارند، به خصوص در اینستاگرام.

فالوورها بیشتر تمایل دارند که فقط برای چند ثانیه به یک عکس نگاه کنند و سپس فید خود را پایین بیاورند. ضروری است که اطلاعات مهم یا جذاب در ابتدای کپشن شما ارائه شود.

اگر محتوای جذاب از همان لحظه ای که مخاطب پست شما را می بیند، قابل مشاهده باشد، جلب توجه بیننده آسان تر است.

12. به نحوه تعامل خود پایبند باشید

بیان شما در کپشن بیشتر لحن کمدی دارد یا جدی؟ مانند هشتگ ها، کپشن ها نماینده کسب و کار شما هستند. پس کپشن های شما باید برند یا کسب‌وکار شما را به‌عنوان یک کل دربرگیرد. شخصیت و لحن اینستاگرام خود را توسعه دهید و به نحوه تعامل خود با کاربران پایبند باشید

13. آیدی دیگران را در کپش قرار دهید.

اگر پست‌های شما اینستاگرامر دیگری را نشان می‌دهند، حتما آنها را تگ کنید یا آیدی آنها را در کپشن قرار دهید (منشن). گاهی اوقات افراد روی عکس کلیک نمی کنند تا ببینند چه کسی تگ شده است. اگر آیدی اینستاگرام آنها را در کپشن و عکس قرار دهید، به احتمال زیاد قابل مشاهده و شناسایی خواهند بود.

به طور کلی، برچسب زدن افراد مربوط به ایجاد یک ارتباط و تعامل مفید است. اینکار به برخی از فالوورهای آنها این فرصت را می دهد که در محتوای شما مشارکت کنند.

14. خلاق باشید

گفتن مکرر یک چیز ممکن است خسته کننده و قدیمی شود. سعی کنید در کپشن های خود خلاق باشید. حس تازه ای به محتوای خود اضافه کنید.

شامل هدایا، یا آموزش های گام به گام، یا حتی توضیحاتی در مورد اتفاقات پشت صحنه برای کمک به افزایش تعامل شما در رسانه های اجتماعی بسیار مفید است.

مراحل بعدی

با استفاده از نکات گفته شده به کار خود ادامه دهید و سعی کنید چند کپشن عالی ایجاد کنید. حتما کپشن خود را ویرایش کنید، ممکن است در اولین تلاش به نتایج رضایت بخش نرسید! اشتباه کردن و درس گرفتن از آنها بخشی از کار است.

کشف نحوه نوشتن بهترین کپشن اینستاگرام آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست. درک مولفه‌هایی که باعث ایجاد یک کپشن عالی در اینستاگرام می‌شود، مهارت مفیدی است که باید در جعبه ابزار رسانه‌های اجتماعی خود داشته باشید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.