ایجاد-برند-در-اینستاگرام-ipinar.ir

چگونه برند خودمان را بسازیم؟ ۸ قدم تا برندسازی موفق در اینستاگرام

بدون دیدگاه

در دنیای امروز که همه چیز دیجیتالی شده است ، ساختن برند و نام تجاری، و تبلیغ آن باید آسان تر شده است! همچنین برندسازی در اینستاگرام نسب به سایر شبکه های اجتماعی راحت تر است.

ابتدا بهتر است یک وب سایت برای برند خود راه اندازی کنید. برای این کار می توانید از وردپرس استفاده کنید یا از خدمات شرکت های راه اندازی وب سایت استفاده کنید . در مرحله بعدی ، باید حضور برند خود را در رسانه های اجتماعی مطرح کنید تا مخاطبان هدف، برند شما را ببنیند و از وجود شما آگاه شوند.

برای بسیاری از برند ها ، بهترین مکان برای اشتراک عکس و فیلم ، اینستاگرام است. اینستاگرام این پتانسیل را دارد که بتواند مخاطبان زیادی را با موفقیت به محصولات یا خدمات شما متصل کند و جامعه ای پیرامون برند شما ایجاد کند. اما این کار به سادگی ارسال یک عکس یا فیلم نیست!


8 مرحله برای ایجاد برند خود در اینستاگرام

استراتژی-برند-در-اینستاگرام

1. تحقیق و استراتژی

قبل از شروع هر کاری، سنجش ایده های بازاریابی بسیار مهم است. بنابراین ، شما باید زمان زیادی صرف تفکر برای رسیدن به یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام کنید و اطمینان حاصل کنید که این استراتژی با اهداف کسب و کار شما همسو است .

عوامل خاصی که باید به خوبی تعریف شوند عبارتند از:

اهداف

شروع تبلیغ برند در رسانه های اجتماعی ، بدون داشتن اهداف مشخص می تواند هم برای شما ناکارآمد و پرهزینه باشد. مانند هر پلت فرم رسانه های اجتماعی دیگر ، اینستاگرام می تواند بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت کند. بنابراین ، باید اهدافتان را ، برای تبلیغ برند خود در اینستاگرام ، مشخص کنید.

برای جذب بازدیدکنندگان اینستاگرام به سمت سایت، جهت فعالیت در اینستاگرام و قرار دان پست و استوری در اینستاگرام، یک بازه زمانی تعیین کنید (برای این کار می توانید از Google Analytics استفاده کنید).

مخاطب هدف

مانند استفاده از هر وسیله ای برای بازاریابی ، باید بدانید که کدام بخش از بازار را برای کدام هدف مد نظر قرار داده اید. شما باید از قبل مشخصات مخاطبان تجاری خود را بدانید ، یعنی افرادی که واقعاً خواهان خرید محصول یا خدمات شما هستند.

اینستاگرام بیشتر در بین افراد زیر 40 سال محبوب است ، با توجه به همین نکته از محتوایی استفاده کنید که برای مخاطبین هدف جذاب است.

فالوورهای رقبای خود را بررسی کنید! با انجام این کار به احتمال زیاد مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد. ممکن است بخواهید فالوورهای آنها را دنبال کنید و امیدوار باشید که آنها هم شما را دنبال کنند یا حداقل از صفحه کسب و کار شما بازدید کنند. وقتی بدانید مخاطب شما کیست ، همه چیز مطابق با آن هماهنگ می شود.

بررسی رقبا

شما همیشه باید از دیگران یاد بگیرید. بنابراین ، در این مرحله ، شما باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند. درباره آنها ، پستهایشان ، فالوورهایشان و …. مطالعه کنید. توجه داشته باشید کدام یک از پستهای آنها بیشتر جذابیت دارد، چه نوع محتوایی را منتشر می کنند ، چه هشتگهایی را استفاده می کنند و هر چیز دیگری که به شما کمک می کند محتوای خود را برجسته کنید و به طور موثر یک جامعه تجاری و هدفمند برای خود ایجاد کنید.

فقط فراموش نکنید که شما نیز همان کاربران و مخاطبان رقبا را هدف گرفته اید. همین که بازی را به نفع خود تغییر دادید، می توانید برند خود را بهتر از رقبا معرفی کنید.

استراتژی محتوا

مهمترین جنبه حضور شما در اینستاگرام این است که چه محتوایی را برای مخاطبان خود در پیج خود قرار می دهید . (لطفاً به جای “دنبال کنندگان” به کلمه “مخاطب” توجه داشته باشید. زیرا محتوا ، بدون در نظر گرفتن افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند ، برای همه قابل دسترسی است.)

محتوا می تواند بصری یا متنی باشد. با این حال ، شما باید محتوایی را منتشر کنید که باعث ایجاد جذابیت می شود. باز هم ، در طی تحقیقات رقبا ، ممکن است به نوع خاصی از محتوا برخورد کرده باشید که فالوورها آن دوست دارند با آن درگیر می شوند. این نوع محتوا را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید ، سعی کنید با آن سازگار شوید و خلاقیت منحصر به فرد خود را به آن ادغام کنید.

جدا از مطالعه رقیبان ، باید به دنبال روندهایی باشید که کاربران را درگیر خود می کند و با هویت برند شما همسو هستند. از همه مهمتر ، شما باید به دنبال هشتگ هایی باشید که بتوانید بخشی از استراتژی محتوای خود را پیش ببرید.

برای اینکه روند کار برای شما راحت تر باشد ، می توانید تقویم محتوای خود را ایجاد کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

عکاس استخدام کنید

این مرحله کاملاً اختیاری است. اما اگر می خواهید بر رقبای خود برتری داشته باشید ، یا یک عکاس را استخدام کنید یا یک دوربین حرفه ای خوب تهیه کنید. اینستاگرام یک رسانه تصویری است. با تصاویر و فیلم های بی کیفیت نمی توانید انتظار نرخ بالای تعامل را داشته باشید. همچنین نمی توانید ترکیبی متناقض از تصاویر با کیفیت بالا و تصاویر با کیفیت پایین ارسال کنید. این کار فقط یک احساس بد از نام تجاری شما ایجاد می کند.

بنابراین ، اگر توانایی استخدام یک عکاس امکان استفاده از یک دوربین حرفه ای را دارید ، این کار را انجام دهید. این کار باعث تقویت فوری برند شما می شود ، به خصوص اگر رقبای شما این کارها را نکنند. همچنین اگر از گوشی برای عکاسی و تصویربرداری استفاده می کنید می توانید مقاله 15 نکته مهم عکاسی از محصولات با موبایل را مطالعه کنید.

استخدام-عکاس-IPINAR


2. سبک و مضمون مطالب

همانطور که قبلاً گفتیم ، اینستاگرام یک رسانه تصویری است . بنابراین ایجاد هویت بصری از برند واقعاً ضروری است. ممکن است متوجه شوید برخی از پیج ها فقط از تصاویر کم کیفیت استفاده می کنند ، حتی اگر به طور منظم پست ارسال کنند. احتمالاً همچنین متوجه شده اید که پست های آنها فاقد تعامل و دسترسی است. برای اینکه واقعاً پتانسیل برند خود را در اینستاگرام به حداکثر برسانید ، باید تصاویری قدرتمند و هماهنگ داشته باشید.

ابتدا باید به محتوایی که می خواهید با مخاطبان اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید فکر کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت B2B هستید و خدمات ارائه می دهید ، می توانید محتوایی مانند نظرات و بازخودهای مشتریان ، سبک زندگی در محل کارتان ، دستاوردهای شرکت و دستاوردهای کارکنان را به اشتراک بگذارید.

اکنون که با مبحث محتوا آشنا شدید، در مرحله بعدی باید استاندارد مشخصی برای محتوای خود در نظر بگیرید. این استانداردها را باید همیشه رعایت کنید چرا که هویت برند شما را منعکس کند.

محتوای شما می تواند ترکیبی از رنگهای ثابت ، الگوها ، اندازه تصویر ، سبک خاص و / یا فونت های مختلف باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که محتوای شما ، چه تصویر و چه فیلم ، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. هویت بصری و لوگوی شما باید در تمام شبکه های اجتماعی شما ، یکسان باشد.

به یاد داشته باشید که ارسال پست بدون برنامه ریزی و نداشتن هویت بصری ثابت ، فالوورهای شما را گیج می کند. برای داشتن یک هویت بصری میتوانید قالب های خودتان را طراحی کنید یا از قالب آماده اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار ، می توانید به فروشگاه آی پینار سر بزنید و قالب مورد پسند خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید قالب اختصاصی خودتان را سفارش دهید.

نکته: حتی اگر گوشی هوشمند شما بسیاری از کارها را برایتان انجام می دهد، اگر می خواهید محتوای واقعا با کیفیت بالا را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید ، باید همانطور که قبلاً ذکر شد ، برای خرید یک دوربین حرفه ای یا استخدام یک عکاس سرمایه گذاری کنید.

طراحی-پیج-اینستاگرام-ipinar


3. هشتگ های هوشمند + هشتگ های اختصاصی

دومین ویژگی مهم اینستاگرام، استفاده از هشتگ ها است. بیشتر برند ها از طریق هشتگ هایی که در کپشن ها و استوری های اینستاگرام خود قرار می دهند دیده می شوند. اینگونه می توانید در فید کاربران اینستاگرام که شما را دنبال نمی کنند ظاهر شوید. بنابراین مطمئن شوید که هیچ یک از فرصت هایی را که هشتگ ها ارائه می دهند از دست نمی دهید.

برای اینکه کاربران اینستاگرام را به صفحه خود بیاورید و آنها را وادار کنید محصولات خود را مشاهده کنند ، باید هشتگ های هوشمند و خلاقانه ارائه دهید که نه تنها پرطرفدارهستند بلکه با هویت برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید مطابقت دارند.

 اگر در مورد هشتگ هایی که به طور بالقوه می توانید استفاده کنید کاملاً بی خبر هستید ، رقبای خود را بررسی کنید. ببینید از کدام هشتگ ها استفاده می کنند.

همچنین می توانید هشتگ (های) اختصاصی برای برند خود ایجاد کنید که از طریق آن مخاطبان بتوانند به راحتی به محصولات / خدمات شما دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ، می توانید از هشتگ های اخصاصی دیگری که بیانگر علت ، روند یا موقعیت مکانی محتوای شما هستند، استفاده کنید تا پست های شما در فید اینستاگرام افراد بیشتری نشان داده شود.

در حالت ایده آل شما باید حداکثر از 15 هشتگ در هر پست استفاده کنید اما اینستاگرام به شما امکان می دهد تا حداکثر 30 مورد استفاده کنید. مهم نیست که از چه تعداد استفاده می کنید ، باید در انتخاب هشتگ های خود هوشمند باشید. باید کپشن ها و هشتگ های خود را به گونه ای انتخاب کنید که بر محتوای بصری شما تاثیر منفی نگذارد و در نگاه اول برای مخاطبان شما کسل کننده نباشد.

هشتگ-اینستاگرام-ipinar.ir


4. از امکانات اینستاگرام استفاده کنید

استوری و لایو ، دو ویژگی انحصاری در نسخه موبایل اینستاگرام هستند که می توانند برند شما را به اوج جدیدی برساند. به فالوورهای خود بخش های “پشت صحنه” کسب و کار خود را نشان بدهید تا احساس کنند که آنها هم بخشی از برند شما هستند.

معمولاً یک استوری اینستاگرام فقط 24 ساعت قابل مشاهده است. با این حال ، اگر می خواهید آن را ذخیره کنید یا اگر مشتریان شما می خواهند بعداً استوری های شما را مشاهده کنند ، می توانید یک بخش هایلایت برای ذخیره استوری ها ایجاد کنید. علاوه بر این ، استوری اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که خلاقیت بیشتری با استفاده از تصاویر خود داشته باشید.

در بخش استوری می توانید برچسب را اضافه کنید ، روی تصاویر متن بنویسید ، نقاشی بکشید / رنگ آمیزی کنید ، نظرسنجی انجام دهید ، سوال بپرسید ، رتبه بندی کنید و از GIF برای درگیر کردن بینندگان خود استفاده کنید.

استوری-اینستاگرام-ipinar

لایو اینستاگرام نیز یکی از بخش های مهم اینستاگرام است که می توانید با استفاده از آن تعامل بیشتری با فالوورهای خود داشته باشید. با استفاده از لایو می توانید جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید، با افراد دیگر لایو مشترک داشته باشید، اتفاقات جاری در محل کار را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید . این کار نیز باعث ایجاد حس صمیمیت بین شما و مخاطبان می شود. ممکن است بخواهید برای جذب بینندگان بیشتر، قبل از پخش لایو برای دنبال کنندگان خود اطلاعیه ارسال کنید.

لایو-اینستاگرام-ipinar

اگر می خواهید ویدیوهای طولانی به اشتراک بگذارید ، می توانید از ویژگی جدید دیگر اینستاگرام استفاده کنید: IGTV (Instagram TV). می توانید فیلم های طولانی تر از 1 دقیقه را در IGTV بارگذاری کنید. شما همچنین می توانید قسمت خاصی از آن ویدئو را در فید خبری خود به اشتراک بگذارید یا می توانید آن را به Stories خود پیوند دهید. هر سه ویژگی به شما امکان می دهد فیلترها را برای جلوه بیشتر اعمال کنید.

فراموش نکنید که اقدام به عمل را به Stories ، لایو و IGTV خود اضافه کنید ، زیرا در غیر اینصورت همگی آنها بی فایده خواهند بود. به عنوان مثال ، مطمئن شوید که به فالوورهای خود می گویید به وب سایت شما مراجعه کنند ، عضو سایت شوند یا در یک مسابقه شرکت کنند.


5. همکاری کنید

بعد از اینکه چهار مرحله اول را پشت سر گذاشتید ، برای رشد بیشتر به همکاری با دیگران بپردازید. اگر مهارت های لازم جهت ارتباط با دیگران را دارید ، می توانید به همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام اقتدار بیشتری کسب کنید.

شما باید با افراد تأثیرگذاری که با مخاطب هدف و هویت برند شما متناسب هستند همکاری کنند. به عنوان مثال ، اگر شما یک طراح گرافیک هستید ، همکاری با اینفلوئنسری که تخصص وی در پزشکی استهیچ سودی برایتان ندارد. باید بتوانید با شخصی که به همان اندازه علاقه مند به طراحی است و در حوزه مرتبط با کسب و کار شما فعالیت می کند، همکاری کنید زیرا این شخص می تواند فالوورهای بیشتری را سمت شما جذب کند.

همکاری با اینفلوئنسرهای مطرح، به دلیل اعتماد و وفاداری مخاطبان آنها، نه تنها برای برند شما اقتدار ایجاد می کند بلکه فالوورهای زیادی برای شما به همراه خواهد آورد.

اینفلوئنسر-اینستاگرام-ipinar


6. جامعه خود را ایجاد کنید / قبیله سازی کنید

ایجاد قبیله خود در اینستاگرام ، صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن آن ، برای تبلیغ برند شما بسیار مهم است. بنابراین جای تعجب ندارد که اینکار به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. برای ارتباط با مخاطبان خود از طریق نظرات و پیام های مستقیم باید وقت بگذارید. همچنین باید پاسخ آنها را فوری ارائه دهید زیرا دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم دنیای سرعت است.

شما باید با پست های جدید دیگران درگیر شوید و آنها نیز برای شما همین کار را می کنند. به عنوان مثال ، شما پست خود را منتشر می کنید ، آن را از طریق پیام مستقیم به اشتراک می گذارید و فالوورهای شما نیز پست شما را لایک می کنند ، نظر دهند یا به اشتراک میگذارند. این تکنیک باعث تبلیغ برند شما در بین مخاطبان هدف می شود، بنابراین توانایی پیشبرد برند شما را نیز به همراه دارد.

به محض ایجاد جامعه مورد اعتماد خود ، آنها مطالب و پست ها را از طرف شما گسترش می دهند و کار شما را آسان می کنند.

برند-سازی-اینستاگرام-ipinar


7. منسجم باشید

یکی دیگر از عوامل فراموش شده و در عین حال مهم در ایجاد برند در اینستاگرام ، پایدار بودن است. زمان ارسال پست ها می تواند بر میزان تعامل شما تأثیر بگذارد ، بنابراین باید بدانید چند پست در روزهای هفته و در چه ساعتی از روز برای مخاطبان شما بهتر کار می کند ، به یک برنامه بچسبید. همچنین برای شناخته شدن برند باید موضوع ، محتوا و هشتگ هایی که استفاده می کنید مطابق با کسب و کار شما باشید.

ارسال سه پست در هفته ، اگر روزانه نباشد ، مطلوب است. حتماً فعالیت خود را طوری برنامه ریزی کنید که از قافله عقب نمانید.

به یاد داشته باشید ، تداوم بسیار مهم است!


8. از آمار اینستاگرام استفاده کنید

اگر دنبال پیشرفت خود نیستید ، هدف شما از ایجاد برند خود در اینستاگرام چیست؟ واقعاً مهم است که حداقل بصورت هفته ای از میزان درگیری و تعامل فالوورها با پست های خود استفاده کنید. این کار به شما درک بهتری می دهد که چه چیزی به نفع شماست و چه چیزی برایتان مفید نیست.

با کمک Instagram Insights ، می توانید پست ها ، تبلیغات و استوری های اینستاگرام خود را همراه با نظرات ، لایک ها ، فالوورها ، ترافیک و فروش ردیابی کنید. همچنین طیف وسیعی از دیگر ابزارهای تجزیه و تحلیل پیج در دسترس شما قرار می دهد که می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را هموارتر کنید.

پس از دیدن آمار پیج و دانستن اینکه چه چیزی برای شما مناسب است ، می توانید استراتژی خود را بر این اساس تغییر دهید.

آمار-اینستاگرام-ipinar


سخن پایانی

اگر تمام مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید ، برند شما در اینستاگرام به خوب دیده خواهد شد. هنگامی که در معرض دید مخاطبان خود قرار گرفتید ، تبلیغ برند شما در اینستاگرام سرگرم کننده و آسان خواهد شد.

با این حال ، لازم به ذکر است که این مراحل، دائمی و همیشه پایدار نیستند!. بدون شک ، اینستاگرام در آینده ویژگی های جدیدی را راه اندازی خواهد کرد که به شما در ساخت برند خود کمک بیشتری می کند ، بنابراین در جریان پیشرفت ها و روندها باشید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.