بهترین-نرم-افزار-تدوین-فیلم

معرفی 10 برنامه برتر ویرایش فیلم

بدون دیدگاه

معرفی 10 برنامه برتر ویرایش فیلم

مقدمه

معرفی 10 برنامه برتر ویرایش فیلم: ویدئو یکی از مهم ترین و رساترین روش های ارائه اطلاعات است. با ظهور رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، یوتیوب، آپارات و TikTok ، و با بهبود ابزارهای ضبط ویدیو ، نرم افزارهای ویرایش فیلم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و تجربه کاربری بسیار بهتری را با کیفیت بالاتر نسبت به گذشته ارائه می دهند. ویژگی هایی که قبلاً فقط برای افراد حرفه ای در دسترس بود اکنون برای همه قابل دسترسی است.

با افزایش چنین تمایلاتی ، بدیهی است که شرکت های بیشتری به دنبال جایگاه بهتر در بازار هستند. در نتیجه ، گزینه های نرم افزاری بسیار بیشتری در دسترس قرار گرفته است. مسائلی نظیر: دسکتاپ و موبایل ، نرم افزارهای رایگان و پولی، آماتور و حرفه ای و…. عواملی هستند که در انتخاب نرم افزار ویرایش فیلم تاثیر می گذارد. اگر به دنبال انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش فیلم هستید این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید کدام برنامه بیشتر با اهداف و نیازهای شما سازگارتر است.


1. Adobe Premiere Pro CC

نرم-افزار-adobe-premiere

ادوبی پریمیر
بیایید لیست خود را با یکی از پرمخاطب ترین نرم افراهای ویرایش ویدئو آغاز کنیم. دلایل زیادی برای محبوبیت آن وجود دارد. اول از همه ، به کاربران خود اجازه می دهد تا با انواع مختلف فرمتها کار کنند و ابزارهای متنوعی را به کار گیرند. حتی ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد تصاویر را از چندین دوربین ویرایش کنید و با فیلم های 360 VR کار کنید.

در مرحله دوم ، Adobe به دلیل پشتیبانی شناخته شده است. توسعه دهندگان به طور منظم رابط کاربری Premiere را به روز می کنند تا از آن استقبال بیشتری داشته و استفاده از آن راحت تر شود. اگر در Creative Cloud مشترک شوید به طیف گسترده ای از برنامه ها دسترسی خواهید داشت که به شما در زمینه های دیگر ویرایش ویدئو کمک می کنند.

مورد دیگری که لازم است بدانید این است که برای استفاده از نرم افزار پریمیر به سخت افزارهای بسیار قوی نیاز دارید و ممکن است نیاز باشد که سخت افزارهای خود را ارتقاء دهید که این امر مستلزم صرف هزینه است.

به طور کلی ، Premiere یک ابزار عالی برای تدوینگران حرفه ای است و با اینکه یادگیری آن برای مبتدیان آسان است ، اما انتخاب مناسبی برای تازه کارها نیست.


2. Apple Final Cut Pro X

 

نرم-افزار-فینال-کات
اپل فاینال کات
نرم افزار بعدی در لیست ما بهترین ابزار ویرایش فیلم برای سیستم عامل Mac است. فینال کات یک ابزار قدرتمند و انعطاف پذیر است که از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفته است. Final Cut در تمام زمینه های توسعه نرم افزار Apple توسعه یافته است: ظاهری زیباو آسان اما با عمق زیاد.

ابزارها و قابلیت های این برنامه با نرم افزارهایی نظیر Premiere رقابت می کند. در آخرین نسخه پشتیبانی از ابزارهای حرفه ای مانند ویرایش HDR و HEVC ، درجه بندی پیشرفته رنگ و ویرایش چند دوربین اضافه شده است. با این حال ، برخلاف Premiere ، این نرم افزار برای کار با پلتفرم مک ساخته شده و کاملاً برای آن بهینه شده است.

متأسفانه برخلاف بیشتر ابزارهای ویرایش فیلم، Final Cut Pro از لایه های جداگانه در تایم لاین استفاده نمی کند. اگر Final Cut اولین نرم افزار ویرایشی است که استفاده می کنید مشکلی با آن نخواهید داشت، اما این امر برای کاربران حرفه ایی، گیج کننده و گمراه کننده است.

علاوه بر این ، برخی دیگر از ویژگی های این نرم افزار دارای نواقص و مشکلاتی هستند. به عنوان مثال ، عدم پشتیبانی از تثبیت کننده و در برخی موارد مشکلاتی پیرامون ترکینگ (ردیابی حرکت) وجود دارد.


3. CyberLink PowerDirector

نرم-افزار-PowerDirector

سایبر لینک پاور دایرکتور
PowerDirector یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم است که برای کاربران عمومی نیز مقرون به صرفه است. از آنجا که اولین ارائه دهنده ی ویرایش 360 VR بود ، توسعه دهندگان موفق به تکمیل این ویژگی و افزودن ابزارهای بیشتری به ترکیب آن شده اند.

PowerDirector به عنوان یکی از سریعترین برنامه های ویرایش در بازار شناخته می شود و ابزارها و جلوه هایی که در پروژه اعمال می کنید سرعت ویرایشگر را محدود نمی کند.  اگر سرعت برای شما مهم است ، PowerDirector بهترین انتخاب برای شماست.

با این وجود ویژگی های مثبت ، رابط کاربری آن کمی شلوغ به نظر می رسد. در بعضی مواقع ، کار کردن با ابزارهای PowerDirector حتی برای یک کاربر باتجربه هم گیج کننده است.

در حالی که برای بسیاری از ویژگی های نرم افزار CyberLink PowerDirector آموزش های ویدئویی وجود دارد ، با این حال این برنامه قطعاً کمترین محبوبیت را در بین این سه نرم افزار گفته شده دارد. بنابراین ، یافتن پاسخ دقیق تر به سوال شما ممکن است چالش برانگیز باشد. در مجموع ، این برنامه عملکرد بسیار خوبی با قیمت عالی ارائه می دهد اما کار کردن با آن برای کاربرانی که برای بار اول وارد محیط آن می شوند بسیار دشوار است.


4. Corel Video Studio

نرم-افزار-corel-video-studio
کورل ویدیو استودیو
از این برنامه اغلب به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش فیلم برای مبتدیان یاد می شود. جای تعجب نیست: Video Studio یک ویرایشگر عالی با یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند است. قطعاً می توانید حتی بدون داشتن دانش تدوین به نتایج خوبی برسید.

جالب تر اینکه بعد از اولین نگاه متوجه خواهید شد که ویژگی هایی که کورل ارائه می دهد بسیار جامع و کاربردی است. می توانید از الگوهای داخلی ،  ترنزیشن های ساده و ابزارهای ویرایش اساسی استفاده کنید و فیلم های  نسبتاً حرفه ایی تولید کنید.

اما باید بگوییم که ظاهر Video Studio فریبنده است. رابط ویدئو استودیو اساسی به نظر می رسد اما بسیاری از ویژگی های ارائه شده در ابتدایی ترین شکل قرار دارند. به همین دلیل است که برخی از آنها می توانند کمی ضعیف و در کل ناقص به نظر برسند.

این ویرایشگر قطعاً یکی از بهترین گزینه ها برای یک مبتدی است ، اما برای یک تدوینگر حرفه ای مناسب نیست. هرچقدر هم که ایراد داشته باشد ، باز هم عملکرد خوبی دارد و برای یک پروژه در مقیاس کوچک ، مانند ویرایش یک ویدیوی خانوادگی بسیار جذاب است.


5. Nero Video

نرم-افزار-Nero-Video
Nero ویدیو
نرم افزار بعدی در لیست یکی از ساده ترین نرم افزارهای ویرایش فیلم است که می توانید دریافت کنید. Nero Video قطعاً محصول کاملی نیست. اولاً ، فاقد برخی از ویژگی هایی است که برنامه های دیگر ارائه می دهند. ابزاری که احتمالاً بیشتر از کمبود آن را احساس خواهید کرد شامل ردیابی حرکت و ویرایش چند دوربین است.

علاوه بر این ، برنامه به طور مرتب به روز می شود و بسیاری از کاربران با پیغام بروزرسانی مواجه می شوند. گرچه محیط آن نسبتاً بصری است و از قابلیت کشیدن و رها کردن ساده پشتیبانی می کند ، اما برای متخصصان صنعت تدوین مناسب نیست.

با وجود این نقص ها ، Nero Video هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بسیاری از جلوه های با کیفیت بالا و الگوهای دقیق ، ویدیوی شما را زیبا و منحصر به فرد می کند. صدا نیز بخش مهمی از ویرایش ویدئو است و Nero امکان دسترسی به پایگاه داده بزرگی از موسیقی رایگان و بدون حق امتیاز را برای کلیپ های شما فراهم می کند.

یکی از مهمترین مزایای این برنامه قیمت آن است. گرچه رایگان نیست اما اگر بودجه محدودی دارید ، Nero Video یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید.


6. Filmora

نرم-افزار-Filmora
فیلمورا
Filmora ابزاری محبوب برای ویرایش ویدئو است که بیشتر برای مبتدیان ساخته شده است. با این حال ، سطح مهارت شما مهم نیست ، قطعاً از رابط کاربری ساده ، در عین حال زیبا و بصری آن لذت خواهید برد. ویژگی فوق العاده تقسیم صفحه ای که به آن مجهز است به شما امکان می دهد همزمان چندین کلیپ را بر روی صفحه بکشید ، و هرکدام را با جلوه های خاص خود و پنجره های بازشو مشاهده کنید.

ویرایشگر متن یکی از ویژگیهایی است که فیلمورا به شدت روی آن مانور داده است. نه تنها می توانید متن را در هر کجا که دوست دارید وارد کنید ، بلکه می توانید به راحتی جلوه های متعددی را به آن اضافه کنید.

متأسفانه ، فیلمورا فاقد برخی ویژگی هایی است که ممکن است از نرم افزار مدرن ویرایش فیلم انتظار داشته باشید. به عنوان مثال ، نمی توانید از آن برای ویرایش فیلم های وی-آر استفاده کنید و قابلیت ویرایش چند دوربین وجود ندارد. ویژگی مهم دیگری که وجود ندارد ردیابی حرکت است.


7. Pinnacle Studio

نرم-افزار-pinnacle-studio
استودیو Pinnacle
Pinnacle یکی دیگر از ابزارهای سریع و کارآمد تدوین است ، اگر محدودیت زمانی داشته باشید برای شما مناسب است. برخلاف PowerDirector ، این نرم افزار خیلی شلوغ نیست. در عین حال ، بیشتر امکاناتی را که ممکن است برای ویرایش دقیق و استادانه نیاز داشته باشید ، ارائه می دهد.

یکی از بزرگترین نکات در مورد آن این است که ترکیبی از استوری بورد و ویرایش جدول زمانی است. بیشتر برنامه ها امکان تعویض آسان بین دو حالت را فراهم می کنند. با این حال ، استفاده همزمان از هر دو آنها بسیار مفیدتر است و امکان ویرایش پویاتر را فراهم می کند. علاوه بر این ، می توانید از بیش از 20 قطعه صوتی و تصویری مختلف استفاده کنید.

در حالی که Pinnacle سریع و پر از امکانات است ، ولی هنوز هم معایبی دارد. می توانید ویدئوهای 360 VR را ویرایش کنید ، اما این ویژگی در مقایسه با رقبا ضعیف است. در مورد ردیابی حرکت نیز می توان همین را گفت.

علاوه بر این ، حتی اگر سخت افزار شما به اندازه کافی قدرتمند باشد ، در برخی مواقع ممکن است Pinnacle Studio کُند عمل کند. حتی برخی از کاربران هنگ کردن مکرر را تجربه کرده اند. گرچه به نظر نمی رسد این نقض در نگاه اول خیلی تأثیرگذار نباشد ، اما فقط تصور کنید ساعت ها کار کنید و در یک ثانیه همه چیز را از دست بدهید.


8. Lightworks

نرم-افزار-Lightworks
لایت ورکس
Lightworks اولین نرم افزار ویرایش فیلم رایگان در لیست ما است. علاوه بر این ، یکی از قدیمی ترین و آزموده ترین برنامه ها است. توسعه دهندگان آن می توانند با افتخار بگویند که برخی از بزرگترین فیلمهای بزرگ هالیوود بدون محصول آنها ساخته نمی شدند.

همانطور که حدس زده اید ، Lightworks ابزاری حرفه ای است. با این حال ، به دلیل رایگان بودن آن ، صدها آموزش تصویری به آن اختصاص یافته است. بنابراین ، حتی اگر به یک نرم افزار ویرایش با ویژگی های زیاد نیازی ندارید ، باز هم می توانید به راحتی آن را انتخاب کرده و امتحان کنید. همچنین ، این نرم افزار به منابع زیادی احتیاج ندارد ، بنابراین می توانید آن را روی دسک تاپ خود نصب کنید و بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید.

با این حال ، Lightwork حداقل به مهارت های سطح مبتدی نیاز دارد. در حالی که آموزشهای آنلاین بسیار کمک می کنند ، اما رابط کاربری هنوز به راحتی و آسانی دیگر نرم افزارها نیست. در حالی که Lightworks امکان کنترل دقیق هر عنصر را فراهم می کند ، اما ممکن است کاربران مبتدی به چنین ابزار پیچیده ای در استفاده روزمره نیاز نداشته باشند.


9. Apple iMovie

نرم-افزار-Apple-iMovie
اپل آی مووی
برنامه بعدی دیگری که در لیست بهترین نرم افزار ویرایش فیلم قرار دارد ، برای کاربران مک است. iMovie به طور خاص برای کاربران بی تجربه ساخته شده است که می خواهند تجربه خود را در قالب ویدئو ایجاد و به اشتراک بگذارند. رابط کاربری آن زیبا و ساده است ، شما می توانید کلیپ هایی در سطح هالیوود را به راحتی و بدون هیچ گونه آموزشی شروع کنید.

این برنامه همچنین از پشتیبانی اپل نهایت استفاده را می برد. در کنار نسخه دسکتاپ کامل ، یک نسخه موبایل نیز وجود دارد. بنابراین ، می توانید به راحتی با آیفون خود فیلم ضبط کرده و بلافاصله آن را ویرایش کنید. به علاوه ، می توانید به راحتی نتایج را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا آن را روی لپ تاپ خود ویرایش کنید.

از آنجا که این برنامه رایگان است ، بدیهی است که امکاناتی به اندازه یک نرم افزار گران قیمت ندارد.

علاوه بر این ، اگر با تعداد زیادی کلیپ کار می کنید ، استفاده از آن برای شما خیلی راحت نخواهد بود. دلیل اصلی آن این است که هیچ ویژگی برچسب گذاری در دسترس نیست. اگر لازم است همه کلیپ های مربوط به یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کنید ، بهتر است نرم افزار دیگری را برای پروژه خود انتخاب کنید.


10. KineMaster

نرم-افزار-KineMaster
کاین مستر
بیایید از یک برنامه iOS به یک برنامه اندرویدی برویم. KineMaster یکی از بهترین نرم افزار ویرایش فیلم در تلفن همراه در نظر گرفته شده است. توسعه دهندگان موفق شده اند تمام تنظیمات ویرایش ویدیوی دسک تاپ را که ممکن است لازم داشته باشید ، در یک نسخه ساده و آسان برای استفاده در تلفن همراه قرار دهند.

نکته جالب دیگر در مورد KineMaster این است که به طور یکپارچه با تمام وب سایت های رسانه های اجتماعی مورد علاقه شما مانند YouTube ، Facebook و Instagram ادغام می شود. علاوه بر این ، با کمک آن می توانید کلیپ های ویدیویی یا صوتی دیگری ضبط کرده و بدون هیچ ابزار اضافی ویرایش آنها را شروع کنید!

در حالی که KineMaster تجربه ویرایش موبایلی را ارائه می دهد که انتظار آن را از یک برنامه اندرویدی ندارید ، اما هنوز نمی توان آن را با یک نرم افزار کامل دسک تاپ مقایسه کرد. اگر شما نیاز به کار با چندین لایه دارید ، از دسکتاپ استفاده کنید ، نه موبایل.


خلاصه

در مجموع ، بازار نرم افزار ویرایش ویدئو همچنان در حال تغییر و تحول است. در طی چند سال ، این لیست ممکن است بسیار متفاوت از آنچه در حال حاضر است ، به نظر برسد. با این حال ، به راحتی می توانیم بگوییم که با وضعیت فعلی ، گزینه های ارائه شده در لیست بالا می توانند شما را در هر پروژه ویرایش ویدیویی که دارید کمک کنند.

خواه در تلاش برای ویرایش یک فیلم خانگی یا یک کلیپ حرفه ای باشید ، یکی از این برنامه ها ابزار لازم را برای شما فراهم می کند. قدرت سخت افزاری ، سطح مهارت و هدفی که در ذهن دارید را در نظر بگیرید و نرم افزار ویرایش فیلم خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در مقاله بهترین نرم افزارهای ویرایش صدا در تدوین فیلم می توانید برنامه مناسب تدوین صوت را هم انتخاب کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.