آموزش-عکاسی-اورهد

آموزش عکاسی و فیلمبرداری از نمای بالا

بدون دیدگاه

فیلمبرداری از نمای بالا یک روش منحصر به فرد برای ضبط فیلم و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی است. در طول چند سال گذشته مخصوصا پس از همه گیری ویروس کرونا ، بسیاری از مردم کسب و کار اینترنتی روی آورده اند و محصولات و خدمات خود را درفضای اینترنت و شبکه های مجازی نظیر اینستاگرام ، تلگرام ، فیس بوک ، آپارات ، یوتیوب و … بصورت عکس یا فیلم به مشتریان معرفی می کنند.

در این میان تاثیرگذاری فیلم به مراتب خیلی بیشتر از عکس است. در ویدیوهایی نظیر آنباکسینگ محصولات، معرفی ، آموزش کار با محصول ، نمایش میز کار ، آموزش های ویدیویی و … نیاز هست که تصویر از نمای بالا ضبط شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که برای معرفی و تبلیغ محصول خود از ویدیو استفاده می کنید بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید. در این مقاله شما را با نحوه ضبط ویدیو از نمای بالا آشنا می کنیم.

برای فیلم برداری اورهد حتما نیاز نیست که تجهیزات حرفه ایی داشته باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه با آنچه در دست دارید — یا با تجهیزاتی که به راحتی و با بودجه کم قابل تهیه است، یک فیلم اورهد ضبط کنید.


فیلمبرداری از نمای بالا – شماره 1: سه پایه دوربین

آنچه شما نیاز دارید:

  • سه پایه
  • دوربین یا گوشی هوشمند
  • اختیاری: تعدادی کتاب یا تخته

سه پایه موبایل مخصوص فیلمبرداری از نمای بالای سر

بهترین گزینه برای فیلمبرداری از نمای بالا استفاداز سه پایه عمودی یا صلیبی است که میله های آن بصورت حرف T قرار می گیرند. شما با استفاده از این سه پایه می توانید به راحتی ویدئو یا تصاویر از بالای سر و بصورت عمود بر زمین بگیرید. یک نمونه از این سه پایه پایه نگهدارنده گوشی موبایل پاناسون مدل M2 هست که می توانید از لینک زیر خریداری نمایید.

مشخصات سه پایه موبایل پاناسون M2:

  • مناسب برای تمام گوشی های موبایل تا سایز 7 اینچ
  • جنس آلومینیوم
  • بیشینه ارتفاع:138 سانتی متر
  • بیشینه تحمل وزن:3 تا 4 کیلوگرم
  • تعداد قطعات پایه: 2
  • نوع هد:فاقد هد
  • قابلیت شکل T
  • دارای هولدر
سه پایه فیلمبرداری از نمای بالای سر
سه پایه موبایل پاناسون M2

اگر سه پایه دارید ، کارتان راحت تر است. در صورتی که از سه پایه معمولی استفاده می کنید، دوربین یا گوشی را به سه پایه وصل کنید و ارتفاع پایه ها را در بلندترین حد ممکن تنظیم کنید و سر دوربین را تا جایی که امکان دارد سمت پایین هدایت کنید. اگر لازم شد سه پایه را به میز تکیه دهید. برای داشتن ثبات بیشتر، دو پایه را به میز تکیه دهید و زیر پایه سوم کتاب یا چند وسیله صاف قرار دهید. فقط قبل از شروع عکسبرداری مطمئن شوید که دوربین شما محکم و ثابت است ( تصویر زیر).

آموزش-فیلمبرداری-از-محصولات-از-نمای-بالا

اگر نمی توانید دوربین را دقیقاً در زاویه 90 درجه به سمت پایین قرار دهید ، مشکلی نیست. هنوز هم می توانید بدون داشتن زاویه عمود یک دید کامل مانند نمای دید چشم پرنده داشته باشید.

نکات:

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در دستیابی به فیلمبرداری از نمای بالا با سه پایه قرار داده ایم:

سه پایه را محکم و ثابت کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید تثبیت سه پایه است. قطعاً نمی خواهید که در حین ضبط فیلم ، دوربین تکان بخورد و به سمت های مختلف متمایل شود یا از روی سه پایه بیافتد. بسته به اندازه یا وزن سه پایه ، ممکن است به چند کتاب یا وزنه جهت ثابت نگه داشتن پایه ها نیاز داشته باشید.

چند فیلم آزمایشی بگیرید

قبل از شروع ضبط ، به عنوان تست چند فیلم آزمایشی بگیرید. همچنین به کادربندی توجه کنید تا همه عناصری که قصد فیلم گرفتن از آن را دارید در داخل کادر باسند.اگر از دوربین استفاده می کنید تنظیمات لازم نظیر وایت بالانس را انجام دهید.

ناحیه قابل مشاهده در کادر دوربین یا گوشی را علامت گذاری کنید.

همراه با انجام یک ضبط آزمایشی ، قرار دادن نوار یا یک شی در خارج از ناحیه ای که می توانید دردوربین مشاهده کنید ، بسیار مفید خواهد بود. این کار به شما کمک می کند تا هنگام ضبط ، هیچ چیز را خارج از کادر قرار ندهید.

باتری را شارژ کنید یا نزدیک یک پریز برق قرار بگیرید.

مطمئن شوید که باتری گوشی یا دوربین کاملاً شارژ شده باشد یا اگر شارژ باتری کم است ،  میز را نزدیک یک پریز قرار دهید. هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که در وسط فیلمبرداری شارژ باتری تمام شود و مجبور به توقف ضبط شوید. اگر بخواهید برای شارژ باتری، دوربین یا گوشی را حرکت دهید ، تنظیم مجدد آنها دقیقاً در همان نقطه قبل کمی دشوار خواهد بود.

مراقب سه پایه خود باشید.

وقتی بر آنچه که روی میز اتفاق می افتد متمرکز شوید، ممکن است دوربین و سه پایه را کاملا فراموش کنید. هنگام ضبط حتماً حواستان به سه پایه باشید تا از وارد شدن ضربه یا لرزش تصادفی در وسط ضبط جلوگیری شود.

مراقب بخار باشید.

در صورتی است که در حال تهیه یک فیلم آشپزی هستید. نزدیک بودن دوربین یا تلفن هوشمند به بخار حاصل از آشپزی می تواند منجر به مه آلود شدن لنز گوشی و دوربین یا بدتر از آن ، آسیب رسیدن به دوربین شود. بنابراین حتماً دوربین خود را به اندازه کافی بالا یا زاویه دار قرار دهید تا مانع برخورد بخار با آن شود.


فیلمبرداری از نمای بالا – شماره 2: استفاده از میز یا صندلی 

آنچه شما نیاز دارید:

  • مقوا
  • نوار چسب
  • گوشی هوشمند

نحوه انجام:

این روش یک ترفند ساده و فوق العاده برای ضبط ویدیو با موبایل است که خیلی خوب هم جواب می دهد.

اگر نمی خواهید برای خرید سه پایه هزینه کنید می توانید از لبه میز ، صندلی یا لبه کابینت آشپزخانه به جای سه پایه استفاده کنید. اگر دیدید که هنگام ضبط ، پایه های صندلی یا میز در کادرمی افتد ، از یک کتاب به عنوان کشو استفاده کنید تا گوشی کمی بیشتر بیرون بیاید. همچنین می تواند با استفاده از چسب یا مقوا گوشی خود را به سقف یا پایین کابینت بچسبانید.
 

اطمینان حاصل کنید که گوشی محکم و ثابت است!

این مورد خیلی مهم است. برای جلوگیری از سقوط گوشی می توانید با استفاده ازنوار چسب آن را روی میز ، صندلی یا کابینت محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که ازچسب کافی استفاده می کنید.

آموزش-فیلمبرداری-از-نمای-بالا


فیلمبرداری از نمای بالا – شماره 3: سه پایه انعطاف پذیر دوربین

آنچه شما نیاز دارید:

  • سه پایه دوربین انعطاف پذیر
  • دوربین یا گوشی هوشمند
  • چیزی برای پیچیدن سه پایه به دور آن

نحوه انجام:

سه پایه انعطاف پذیر را می توان دور هر چیز پیچید و محکم کرد. با کلیک روی “سه پایه دوربین” می توانید گزینه های خوبی پیدا کنید. سه پایه های انعطاف پذیرمقرون به صرفه هستند و برای فیلمبرداری در حال حرکت بسیار مفید هستند. از آنجا که انعطاف پذیری بالایی دارند ، برای نگهداری دوربین ها در جهت های غیر معمول مانند رو به پایین برای عکاسی و فیلم برداری به خوبی به کار می آیند.

سعی کنید سه پایه قابل انعطاف خود را به کابینت بالای پیشخوان یا شی بلندی روی پیشخوان وصل کنید ، مانند لامپ ، میله پرده که به دیوار محکم شده است یا هر چیزی که در دست دارید. خلاق باشید و با آن سرگرم شوید!

سه-پایه-دوربین-انعطاف-پذیر


خلاقیت به خرج دهید!

 با آنچه در خانه یا محل کار دارید می توانید عکس ها و فیلم های فوق العاده ایی از کالا یا خدمات خود تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همه این روش ها و ترفندهایی که در بالا گفتیم به خلاقیت احتیاج دارند. می توانید با مطالعه مقاله ضبط صدا در خانه همزمان گرفتن فیلم، صدای با کیفیتی نیز ضبط  کنید. همچنین می توانید نحوه عکاسی از جواهرات و بدلیجات را هم مشاهده کنید.


نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.