آموزش-عکاسی-از-محصولات-با-گوشی-موبایل

15 نکته مهم عکاسی از محصولات با موبایل

۱ دیدگاه

 عکاسی از محصولات با موبایل یکی از مواردی است که این روز ها زیاد به چشم می خورد. استفاده از گوشی برای عکاسی از محصولات دلایل مختلفی دارد، ازجمله:

  • بالا بودن قیمت دوربین های عکاسی
  • در دسترس بودن گوشی های هوشمند
  • عدم نیاز به تجهیزات زیاد و گران بها برای عکاسی
  • بهبود کیفیت دوربین گوشی های هوشمند اندروید و آیفون
  • افزایش پیج های فروشگاهی در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

 کاربران گوشی های هوشمند هنگام استفاده از گوشیهای خود از مزایای شگفت انگیزی برخوردار هستند. گوشی های امروزی علاوه بر طراحی زیبا ، ویژگی های امنیتی و عمر باتری ، به دوربین با کیفیت و حیرت انگیزی نیز مجهز شده اند. مثلا گوشی های اپل با داشتن تنها 12 مگاپیکسل دوربین در تمام سری های خود ، در حفظ وضوح و کیفیت تصاویر بسیار کار کرده است.

بسیاری از عکاسان و فروشندگان اینترنتی استفاده از گوشی های هوشمند برای عکاسی از محصولات را به دوربین های عکاسی ترجیح می دهند.

و چرا از گوشی برای عکاسی از محصولات استفاده نکنیم؟ قابل حمل است ، تجهیزات سنگینی برای عکاسی نیاز ندارد و به اندازه دوربین های حرفه ای و لوازم جانبی آنها هزینه ندارد.

بنابراین ، اگر از طرفداران عکاسی با موبایل هستید ، در این مقاله 15 نکته مفید و ارزشمند درباره عکاسی از محصولات با موبایل های هوشمند گفته شده که به شما کمک می کند عکس هایی بگیرید که بینندگان چشم از آنها برندارند!


1. لنز دوربین گوشی را تمیز کنید

در قدم اول، ابزار اصلی شما – دوربین – باید به اندازه ی یک الماس تمیز و درخشان باشد تا اطمینان حاصل شود که عکاسی از محصولات ،حرفه ای و شسته و رفته است. تمام لکه ها ، اثر انگشتان و کوچکترین ذرات گرد و غبار را تمیز کنید تا کیفیت تصاویر محصول شما پایین نیاید.
پیشنهاد می کنم برای درخشش لنزهای خود از مایع تمیز کننده دوربین و پارچه نرم استفاده کنید. مطمئن شوید که مایع تمیز کننده روی لنز خشک نشود چرا که ممکن است دوباره باعث خراب شدن تصاویر محصول شما شود.

عکاسی-از-محصولات-با-موبایل

 


2. محصول خود را تمیز کنید

دوربین آیفون شما هر چقدر هم تمیز باشد ، اگر محصول را به بهترین وجه تمیز نکرده باشید و رمی آن لکه یا گرد و غبار باشد باز هم نتیجه خوبی نخواهید گرفت. حتما توجه داشته باشید که قبل از عکاسی، محصول خود را کاملا تمیز کرده باشید.
برای تمیز کردن محصولی مانند کفش و کیف چرمی براق ، برای جلوگیری از ایجاد خراش از پارچه نرم  استفاده کنید. گرد و غبار را از قسمت های دوخت و از دو طرف آن پاک کنید. برای عکاسی از محصولات کوچک مانند جواهرات ، دقت بیشتری داشته باشید. سنگهای قیمتی ، جواهرات، زیورآلات و قسمت های داخلی حلقه ها و انگشترها را به با دقت و ظرافت پاک کنید.

آموزش-عکاسی-با-موبایل

 


3. محصول خود را روی یک میز یا چهارپایه محکم و ثابت قرار دهید

استفاده از یک چهارپایه لق و لرزان در هنگام عکاسی از محصولات، حرکتی کاملاً اشتباه است. از میز یا چهارپایه ایی استفاده کنید که به اندازه کافی محکم باشد تا از ثبت تصاویر تار و کشیده جلوگیری شود. بیشتر عکاسان هنگام عکاسی در داخل خانه از میزهای مطالعه یا آشپزخانه استفاده می کنند.
اگر می خواهید محصول خود را در یک زاویه خاص ، بصورت کج قرار دهید ، مانند قرار دادن کفش بصورت شیب دار یا جلوگیری از غلتیندن یک محصول استوانه ای ، می توانید از نوار چسب دو طرفه یا یک تکه کوچک از خاک رس چسبنده ، برای نگه داشتن محصول در جای خود استفاده کنید.

عکاسی-از-محصولات-عکاسی-از-گلدان

[button link=”https://affstat.adro.co/click/df18936d-edb2-4301-b52f-0a24cb7fd176″ color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش انواع چهارپایه[/button]


4. برای عکاسی از محصولات با موبایل ، از سه پایه استفاده کنید

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید اجتناب از گرفتن تصاویر کشیده و تار، به دلیل لرزش دست است. برای حل مشکل لرزش دست هنگام عکاسی، درست مانند عکاسی با دوربین ، هنگام عکاسی با موبایل نیز از سه پایه استفاده کنید. زاویه دوربین و زاویه محصول خود را بصورت دلخواه تنظیم کنید.  تایمر عکاسی در دوربین گوشی را فعال کنید و به گوشی خود اجازه دهید تصویر را بدون دخالت دست ثبت کند.
با این کار،می توانید تصاویر بدون لرزش، پایدار و تمیزی را از محصول خود ثبت کنید. می توانید سه پایه های ارزان با هزینه بسیار کم را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.استفاده از سه پایه هنگام عکاسی با اشیای کوچک مانند شیشه های عطر ، جواهرات و مواد آرایشی بسیار ضروری است زیرا حتی به راحتی می توان در چنین تصاویری لرزش اندکی مشاهده کرد.

عکاسی-با-موبایل-روی-سه-پایه

[button link=”https://affstat.adro.co/click/0c041f6e-e219-4aa0-8242-cd5c3ff90e41″ color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش انواع سه پایه دوربین و گوشی[/button]


5. از فون های رنگی استفاده کنید

زمینه ها در عکاسی از محصولات بسیار مهم هستند. بیشتر افرادی که از محصول خود عکس می گیرند ترجیح می دهند از پس زمینه ی سفید استفاده کنند. با این حال ، اگر می خواهید تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید ، پس زمینه ها نقشی حیاتی دارند.

برای به رخ کشیدن مهارت های عکاسی خود در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ، باید در هر یک از عکس های خود پس زمینه شیک و زیبایی داشته باشید. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید برای زمینه های خود استفاده کنید:

از پارچه ابریشمی براق استفاده کنید. می توانید آن را به هر شکل نامشخصی مچاله کنید و محصول خود را در مرکز آن قرار دهید. این نکته در هنگام عکاسی از محصولات زنانه بسیار خوشایند است.

از کاغذ های طرح دار و فون های رنگی استفاده کنید. شما می توانید کاغذ هایی با الگوهای مختلف مانند طرحهای مرمر ، تخته های چوب یا کاشی خریداری کنید. استفاده از کاغذ های طرح داردر عکاسی بسیار حرفه ای و چشم گیر به نظر می رسد. علیرغم اینکه فقط کاغذ هستند ، ولی دقیقاً مانند شکلهای واقعیبه نظر می رسند.

برای عکسبرداری از محصول با موبایل می توانید از پس زمینه های نئون استفاده کنید. رنگ های نئون، زندگی را به عکسهای شما می آورد. چنین زمینه هایی مکمل محصولاتی مانند عینک یا برخی از خوراکی های تابستانی است. پس زمینه های نئون همچنین به شما امکان می دهد رنگ ها را تجربه کنید و به چیزی منحصر به فرد و شگفت انگیز برسید.

عکاسی-با-گوشی-عطر-و-ادکلن

[button link=”https://affstat.adro.co/click/c2d1dd01-6cb6-4bad-af51-47df7587f34e” color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش انواع فون عکاسی[/button]


6. در یک مکان با نور مناسب عکاسی کنید

روشنایی طبیعی بهترین نور برای عکسبرداری از محصولات با موبایل است. اگر در حال عکاسی در فضای باز هستید ، مطمئن شوید که محصول شما در موقعیتی تنظیم شده است که نور بخوبی روی محصولات بیفتد.

اگر در داخل خانه عکس می گیرید ، اتاقی را انتخاب کنید که بزرگترین پنجره را داشته باشد. من توصیه می کنم از یک پخش کننده نور (رفلکتور) استفاده کنید تا نور نرم و مناسبی روی محصول شما بتابد.

هنگام انجام عکاسی از اشیای براق و فلزی و شیشه ای بسیار مراقب باشید. این اشیا باعث بازتاب نور می شوند که می تواند باعث انعکاس نور روی لنز شوند.

در مواقعی که بازتاب نور زیاد است ممکن است به یک رفلکتور مشکی برای کم کردن نور اضافی نیاز داشته باشید. همچنین میتوانید از یک یک رفلکتور نقره ای یا طلایی استفاده کنید تا جهت نور را به سمت محصول خود هدایت کنید. چنین تغییرات جزئی می تواند تأثیر مهمی بر عکاسی از محصولات شما بگذارد.

عکاسی-با-گوشی-نور-مناسب

[button link=”https://www.digikala.com/search/category-reflector/” color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش انواع رفلکتور[/button]


7. از لایت باکس استفاده کنید

لایت باکس ها برای عکاسی از اشیا کوچک و متوسط ​​بسیار مناسب هستند و هنگام عکاسی از محصولات با موبایل بهترین عملکرد را دارند منابع نور درجهت های مختلف بیرون لایت باکس قرار می گیرند و نور را به داخل لایت باکس می تابانند. از این رو، حداکثر تمرکز نور بر روی محصول است.

برخی از لایت ها در هر طرف یک دهانه دارد که شما را قادر می سازد بدون نیاز به حرکت دادن جسم ، از زوایای مختلف عکس بگیرید. همچنین ، بسیاری از لایت باکس ها دارای  با پس زمینه های رنگی مختلف هستند که نگرانی برای جستجوی جداگانه پس زمینه ها را از بین می برد.

عکاسی-با-موبایل-لایت-باکس

[button link=”https://affstat.adro.co/click/a7ccba02-141e-4be6-9e34-eeb045ac4caa” color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش انواع لایت باکس[/button]


8. هنگام عکاسی از محصولات ، زوایای مختلف را امتحان کنید

در هنگام عکاسی از محصولات با موبایل، به یک زاویه نچسبید. سعی کنید از زوایا و فضاهای مختلف عکس بگیرید. کلوزآپ بگیرید. کمی تغییر در زاویه می تواند تصویر شما را کاملاً تغییر دهد.
نمای نزدیک برای نمایش جزئیات محصولات عالی است. به خصوص هنگامی که با محصولات چرمی کار می کنید ، نمای نزدیک بافت و دوخت های محصول را نشان می دهد.
این امر باعث زیبایی و جذابیت تصویر شما می شود. در هنگام عکاسی با موبایل ، پردازش تصویر در دوربین زیاد طول نمی کشد. شما ممکن است نیاز باشد 360 درجه به دور محصول حرکت کنید و عکسی را که دلخواهتان است را بگیرید.

زاویه-عکاسی-با-موبایل

 


9. در صورت امکان از لنزهای جانبی استفاده کنید

به طور کلی ، استفاده از لنزهای جانبی در عکاسی با موبایل الزامی نیست. با این حال ، اگر می خواهید با استفاده از گوشی خود یک منطقه وسیع را از فاصله دور بگیرید ، ممکن است به ایت کیت های لنز نیاز داشته باشید.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید از راه دور تصویر گروهی از ورزشکاران را که از محصولات نایک استفاده می کنند ، روی کادر دوربین موبایل داشته باشید ، استفاده از لنز واید می تواند به شما کمک کند کل منطقه را ثبت کنید.
لنزهای پیشرفته دوربین موبایل هنگام عکاسی از محصولات به طرز شگفت انگیزی کارساز خواهند بود.

عکاسی-با-لنز-جانبی-موبایل

[button link=”https://affstat.adro.co/click/ff8caba5-dfd3-48d8-8d6d-2cbe052ec7ba” color=”red” newwindow=”yes”] مشاهده و سفارش لنز کلیپسی موبایل[/button]


۱۰- از یک صفحه گردان استفاده کنید

صفحات گردان بسیار عالی هستند تا مطمئن شوید به راحتی و بدون هیچ زحمتی تمام زوایای محصول خود را ثبت می کنید. آنها همچنین برای عکاسی 360 درجه از محصول با موبایل، شگفت انگیز هستند.
آیا می دانید عکس های 360 درجه محصول 50٪ بیشتر از تصاویر معمولی رضایت خریداران را جلب می کند؟ همچنین ، 32٪ از خریداران به دلیل در دسترس بودن تصاویر 360 درجه محصول ، زمان بیشتری را در وب سایت صرف می کنند.
نمی دانید چگونه می توانید از محصولات آیفون 360 درجه عکس بگیرید؟ می توانید صفحه گردان را نیز درون لایت باکس قرار دهید. با استفاده از این ترکیب ، هیچ چیز مانع تسلط شما بر عکاسی از محصولات با موبایل نمی شود.

عکاسی-با-صفحه-گردان-محصول

 


11. هنگام عکاسی، از بزرگنمایی و فیلترهای رنگی موبایل استفاده نکنید

دوربین های موبایل با فلاش ، بزرگنمایی و فیلترها به خوبی کار نمی کنند. به خصوص ، هنگامی که از گوشی خود برای عکاسی از محصولات استفاده می کنید ، می توانند به شدت کیفیت تصویر شما را کاهش دهند.

بزرگنمایی، باعث پیکسلی شدن تصویر محصول شما می شود و به نظر می رسد پیکسل ها پراکنده و مخدوش هستند. دقیقاً به همین ترتیب ، استفاده از فلاش گوشی های هوشمند منجر به ایجاد سایه های تند می شود که جلوه ی خوبی به تصویر ثبت شده نمی دهد.
گوشی شما دارای ویژگی های داخلی زیادی به همراه فیلترهای مختلف است. اما ، این ویژگی ها ، پردازش هایی روی تصویر را انجام می دهند که منجر به تخریب آن می شود.

به جای استفاده از بزرگنمایی در عکاسی از محصولات با موبایل، از فاصله نزدیک تر عکس بگیرید. به جای استفاده از فلاش ، از نور طبیعی یا لامپ استفاده کنید تا جلوه یکنواخت و نورپردازی حرفه ای داشته باشد. و به جای استفاده از فیلترهای داخلی ، از نرم افزارهای معروف ویرایش عکس بر روی گوشی خود استفاده کنید.

فیلتر-رنگی-عکاسی-با-موبایل

 


12. از نرم افزار ویرایش عکس برای گوشی های هوشمند استفاده کنید

استفاده از هر برنامه ایی برای ویرایش تصاویر محصول ، مناسب نیست. همانطور که در بالا ذکر شد ، از نرم افزار معروف ویرایش عکس استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

Snapseed برای اندروید و Adobe Lightroom برای آیفون ، از بهترین ابزارهای ویرایش عکس بر روی گوشی های هوشمند هستند.
هر دو این نرم افزارها، ابزارفوق العاده ایی برای ویرایش عکس فراهم می کنند. از برش گرفته تا ایجاد تعادل رنگ سفید و فیلتر رنگی و تاری و … . این نرم افزارها کاربر پسند بوده و استفاده از آنها بسیار آسان است.

برنامه-ویرایش-عکس-موبایل

 


13. از اشیاء اضافی در صحنه استفاده کنید

اگرچه عکاسی از محصولات بدون اشیای اضافه بهتر است. با این حال ، استفاده صحیح از از آنها می تواند عکس محصول شما را ارتقا دهد. اشیاء و چیزهای کوچکی که با محصولات شما مرتبط یا متضاد هستند، می توانند ظاهری زیبا ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، اگر از تصاویر صابون های معطر عکاسی کنید ، داشتن یک قاشق پودر صابون و گلهای اسطوخودوس در اطراف محصول اصلی می تواند کل تصویر را بهتر کند.

اشیاء اضافی می توانند تصاویر شما را بهبود ببخشند یا آن را خراب کنند. این مورد کاملاً به میزان خلاقیت شما دراستفاده از آنها بستگی دارد.

پس-زمینه-عکس-محصول

 


14. از گذاشتن متن و حاشیه روی عکس خودداری کنید

برای اینکه عکاسی حرفه ای تری از محصول خود با موبایل ثبت کنید ، سعی کنید از اضافه کردن متن و حاشیه های غیر ضروری خودداری کنید. قرار نیست از تصویر محصول خود جلد کتاب یا مجله یسازید.

تصویری که در نهایت ارائه می دهید باید ساده باشد. تنها چیزی که باید از آن توجه داشته باشید این است که محصول شما جذاب به نظر می رسد. متن ها و حاشیه ها می توانند محصول شما را غیرحرفه ای جلوه دهند و همین امر ممکن است باعث پرت شدن توجه بینندگان از تصویر محصول شود.

محصول شما باید کانون توجه باشد. از این رو ، برای خاص و مرتب نگه داشتن آن ، از افزودن چنین مواردی خودداری کنید.

عکاسی-از-محصولات-با-گوشی

 


15. از یک الگو و طرح ثابت استفاده کنید

اگر به هر وب سایت حرفه ای نگاه کنید ، می بینید که آنها در تمام تصاویر محصولاتشان، از طرح ها و الگوی رنگی مشابه استفاده می کنند. هنگام عکاسی از محصولات با موبایل ، از طرح ها و الگو های رنگی ثابت و یک شکل پیروی کنید. به عنوان مثال در تمام تصاویر از ابعاد ثابت و مشخصی استفاده کنید. یا اگر در اینستاگرام فعالیت می کنید، از یک قالب خاص و مشخص در تمام تصاویر پیج استفاده کنید. به یاد داشته باشید که

این ویژگی حرفه ای، تصاویر شما را برجسته می کند و به محصول و برند شما هویت می بخشد. با این وجود ، ممکن است برای اهداف غیررسمی در شبکه های اجتماعی تغییراتی ایجاد کنید. اما ، توصیه می شود برای عکاسی حرفه ای از محصولات با موبایل ، الگوی مشابهی را در همه تصاویر خود دنبال کنید.

قالب-رنگی-عکاسی-از-محصولات

 


نتیجه

گوشی هوشمند یک انتخاب شگفت انگیز برای عکاسی از محصولات برای شبکه های اجتماعی و حتی وب سایت های فروشگاهی است. اگر صاحب فروشگاه اینترنتی یا پیج اینستاگرامی هستید یا فقط علاقه مند به عکاسی از محصولات هستید ، با مطالعه این مقاله عکاسی از محصولات با موبایل می تواند به خوبی تصاویر گرفته شده با دوربین های دیجیتال باشد. اگر قصد تهیه فیلم از محصولات خود را دارید یا می خواهید در حوزه عکاسی تبلیغاتی فعالیت کنید یا از جواهرات و زیور آلات عکس بگیرید یا…..به دیگر مقالات سایت سر بزنید.

۱ دیدگاه

  1. اسفند 25, 1399

    عالی بود….ممنون

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.