ضبط-صدا-در-خانه

راهنمای ضبط صدای با کیفیت در خانه یا محل کار

بدون دیدگاه

ضبط صدا در خانه یکی از دغدغه های اصلی مدرسین ، تولید کنندگان محتوا و پادکست می باشد. در حال حاضر بسیاری از ما نمی توانیم برای ضبط صدا در یک استودیوی حرفه ای حاضر شویم. با این حال ، هنوز هم می توانید صدای عالی را پشت میز خود ضبط کنید. بیایید نگاهی به چگونگی بهبود کیفیت ضبط صدا در خانه بیاندازیم

برای ضبط صدای حرفه ای نیازی به یک استودیوی تولید کامل ندارید. مطمئناً یک استودیو، به عنوان یک فضای اختصاصی ، ضبط صدای با کیفیت را بسیار آسان تر می کند ، اما این بدان معنی نیست که نمی توانید در خانه یا دفتر خود به ضبط صدا بپردازید. در این مقاله ، همه مواردی را که برای تبدیل خانه یا دفتر خود به یک استویدیوی خانگی نیاز دارید، بیان می کنیم.


با انتخاب یک میکروفون مناسب شروع کنید

برای شروع، شما باید یک میکروفون برای ضبط صدای خود دارید. حتی اگر از قبل میکروفون داشته باشید ، ممکن است نیاز به تهیه یک میکروفن با کیفیت تر داشته باشید. اگر قصد دارید که صدای بهتری به دست آورید و بودجه کافی هم دارید ، یک میکروفون حرفه ایی به همراه پایه تهیه نمایید زیرا میکروفن لپ تاپ یا هدفون در هنگام ضبط صدا، کیفیت مناسبی نخواهند داشت.

بهترین-میکروفن
بهترین میکروفونی را که می توانید با بودجه خود بخرید، انتخاب کنید

انتخاب میکروفن مناسب جهت ضبط صدا در خانه

چند نکته وجود دارد که قبل از انتخاب میکروفون باید به آنها توجه کنید. ابتدا درمورد اینکه می خواهید از میکروفن سیمی یا بی سیم استفاده کنید تصمیم بگیرید. این مورد بستگی به نوع تولید شما دارد. به عنوان مثال ، اگر فقط می خواهید بدون ویدئو روی میز کار خود صدا ضبط کنید توصیه می کنیم میکروفون سیمی تهیه کنید. میکروفون های سیمی معمولاً قابل اطمینان تر از میکوفن بی سیم هستند و همچنین مقرون به صرفه تر هستند. میکروفن های یقه ای یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین نوع میکروفن ها می باشد. اگر قصد خرید میکروفن یقه ایی دارید می توانید مقاله راهنمای خرید میکروفن یقه ای را مطالعه نمایید و پس از مطالعه آن، میکروفن مورد نظرتان را راحت تر انتخاب و خریداری نمایید.

با این وجود ، اگر در حال ضبط ویدئو هستید و نمی خواهید میکروفون در دوربین زیاد به چشم بیاید ، میکروفون بی سیم را انتخاب کنید.

فرکانس نیز عامل مهمی است که در هنگام تهیه میکروفن باید بررسی شود. شما نیاز به میکروفونی دارید که دامنه فرکانس صدای انسان را به وضوح ضبط کند: حدود 85 هرتز تا 255 هرتز. به طور متوسط، گوش انسان می‌تواند، امواج صوتی را در محدوده‌ی 20 هرتز تا 20 کیلوهرترز (20000 هرتز) شناسایی و تشخیص دهد. با این حال ، برخی از متخصصین حداکثر 15000 هرتز (15 کیلو هرتز) را برای احساس وضوح صدا توسط گوش توصیه می کنند.


قرار دادن میکروفون در مکان مناسب

داشتن یک میکروفن خوب کافی نیست. باید بدانید که کجا باید آن را قرار دهید تا صدایی را که می خواهید ضبط کنید به بهترین کیفیت ممکن برسید. برای یادگیری تکنیک های قرار دادن میکروفون وقت بگذارید. شما به احتمال زیاد با قرار دادن میکروفون در جای مناسب، کیفیت صدای ضبط شده را بهبود خواهید بخشید. قرار دادن میکروفن در فاصله مناسب، یک قانون طلایی است. میکروفن را تا جایی که ممکن است به منبع نزدیک کنید ولی باید توجه داشته باشید که  آنقدر نزدیک نشوید که جلوه های ناخواسته ای مانند نویز و اعوجاج و صدای بلند و غیر قابل تشخیص را دریافت کنید.

استفاده از پایه میکروفن

در حالی که می توانید میکروفن را در دست گرفته و صدا را ضبط کنید ، اما ممکن است تکان خوردن و جابجایی میکروفن، در کیفیت صدا تاثیر بگذارد. از آنجا که اکثر افراد هنگام ضبط کاملاً ساکن نخواهند ماند ، بهتر است هنگام ضبط از پایه میکروفن استفاده کنید.

پایه-نگهدارنده-میکروفن
یک پایه، میکروفن شما را ثابت نگه می دارد

اگر قصد ضبط صدا روی میز خود را دارید ، بهتر است میکروفن را روی مبلمان نزدیک آن نصب کنید. همچنین می توانید از یک پایه مخصوص کف استفاده کنید. دلیل اینکه نباید میکروفن را روی میز کار خود نصب کنید این است که اگر حین ضبط، حرکات کوچکی انجام دهید ، این حرکات به داخل میکروفون منتقل می شوند. بهتر است از ایجاد هرگونه صداهای اضافی خودداری کنید.

مکان مناسبی را برای ضبط صدا در خانه انتخاب کنید

اگر دفتر کار شما بهترین مکان برای ضبط صدا است ، آنجا را انتخاب کنید. با این حال ، اگر اتاق بهتری برای ضبط صدا وجود دارد ، به آن اتاق بروید. اتاقی را با کمترین میزان صدای بیرون انتخاب کنید. مکان ضبط صدا باید تا جایی که ممکن است ساکت باشد. قبل از شروع ضبط، به صداهایی فکر کنید که ممکن است از داخل خانه و بیرون شنیده شوند.

اگر صدای اتومبیل های بیرون را می شنوید، حواس شما پرت خواهد شد و ممکن است این صداها در هنگام ضبط باعث بوجود آمدن نویز شوند.

اگر نمی توانید مکان خلوتی در خانه خود پیدا کنید ، سعی کنید از چند صفحه عایق صوتی برای از بین بردن پژواک، طنین و کاهش سر و صدای کلی محیط استفاده کنید. همچنین می توانید در اواخر شب که سکوت بیشتری وجود دارد اقدام به ضبط صدا نمایید. زیرا در هنگام شب به طور معمول ، صدای خارجی کمتری وجود دارد زیرا تعداد افراد کمتری در بیرون وجود دارد.

از فیلتر پاپ استفاده کنید

فیلترهای پاپ می توانند از ورود صدای ناخواسته به میکروفن جلوگیری کنند. به طور معمول وقتی نزدیک میکروفون صحبت می کنید ، آنچه را که اصوات منفجره نامیده می شود ، بدست می آورید. این صدای هوا باعث ایجاد اختلال در اجزای میکروفن می شود. فیلترهای پاپ در دور تا دور یا جلوی میکروفون قرار می گیرند و از بروز این اعوجاج ها جلوگیری می کنند. فیلترهای پاپ در قیمت های مختفی وجود داند. هرچند معمولاً ، حتی ارزان ترین پاپ ها نیز می توانند بسیار مفید و کاربردی باشند.

پاپ-میکروفن
برای کاهش صداهای ناخواسته در میکروفن ، از یک فیلتر پاپ استفاده کنید

از نرم افزارهای ویرایش صدا استفاده کنید

بعد از ضبط صدا ، به مرحله “پس از تولید” می رسید. بسته به هدف شما از ضبط صدا ، کارهای شما “پس از تولید” متفاوت خواهد بود. اگر در حال ضبط پادکست هستید ، ممکن است بخواهید مکث ها و بخشهای غیرضروری را اصلاح کنید. همچنین می توانید صدای ناخواسته یا نویز محیط را حذف کنید.

با این حال ، باید توجه داشته باشید که اگرچه نرم افزار ویرایش صدا می تواند برخی موارد را برطرف کند ، اما نمی تواند همه کارها را انجام دهد. و حتی اگر رفع اشکال امکان پذیر باشد ، نیاز به زمان بیشتری برای اصلاح صدای ضبط شده خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در حین ضبط هر کاری که می توانید انجام دهید تا زمان اصلاح و ویرایش صدا را به حداقل برسانید.

برای به دست آوردن صدای خوب نیازی به استودیوی ضبط صدا گران نیست. با استفاده از این نکات ، می توانید صدای عالی و با کیفیتی را در خانه و پشت میز کار خود ضبط کنید.


نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.