تولید-محتوای-ویدیویی

اهمیت بازاریابی ویدیویی در شبکه های اجتماعی

بدون دیدگاه

بازاریابی ویدیویی برای بسیاری از کسب و کار های فعال در شبکه های اجتماعی به رمز موفقیت در بازاریابی و فروش تبدیل شده است. در این مقاله، روند بازاریابی ویدیویی را بررسی می کنیم تا دقیقاً بدانیم که چرا و چگونه اینقدر خوب عمل می کند.

بازاریابی ویدیویی یک روند مداوم و ماندگاراست و به این زودی ها از بین نخواهد.

کسب و کارهای زیادی از محتوای ویدیویی استفاده می کنند تا تجارت خود را گسترش داده و فروش بیشتری داشته باشند. طبق برخی گزارش ها ، از اواخر سال 2017 میزان بازدید محتوای ویدیویی 258 درصد در فیس بوک و 99 درصد در YouTube افزایش یافته است. مطمئنا این ارقام تا به امروز بیشتر هم شده است.

بیش از 50٪ ویدیوهای از طریق دستگاه های تلفن همراه پخش شده اند و این شاید آماری کلیدی باشد که نشان دهنده افزایش دیوانه وار محبوبیت محتوای ویدیویی است. همانطور که بیشتر کاربران به سمت استفاده از تلفن همراه می روند ، مصرف محتوای ویدیویی در مقایسه با سایر رسانه ها هم بیشتر می شود.

محتوای ویدیویی پادشاه است. همه مشاغل آنلاین باید بدانند که چگونه از این روند به نفع خود ، برای تسخیر رسانه های اجتماعی و جلب توجه مردم استفاده کنند.

5 نکته برای ایجاد ویدئو در شبکه های اجتماعی 


بازاریابی ویدیویی در رسانه های اجتماعی

با محبوبیت روز افزون رسانه های اجتماعی ، شاهد تغییر بزرگی در روش های بازاریابی، تبلیغ و فروش هستیم.

از زمانی که شبکه های اجتماعی مخاطبان را به سمت خود کشاندند ، ترفندهای قدیمی بازاریابی دیگر مانند گذشته کارایی نداشتند. اکنون ، کسب و کارها باید در رسانه های اجتماعی فعال تر شوند و تنها راه برای این کار، انتشار مطالبی است که مخاطبان آنها را ارزشمند تلقی می کنند. رسانه های اجتماعی پر از محتوا است.

بیایید این را بپذیریم ؛ از آنجا که شبکه های اجتماعی محتواهای زیادی دارند ، و بیشتر آنها تقریباً هیچ ارزشی برای مخاطبان ندارند ، بهترین راه برای برجسته شدن و دیده شدن محتوا، تولید محتوایی جدید، مفید و جذاب است. شما باید محتوایی تولید کنید که مخاطب را درگیر ، سرگرم و آگاه کند و اتفاقاً محتوای ویدئویی بهترین رسانه برای رسیدن به این هدف است.

 

آمارنشان می دهد که 55٪ از مردم هر روز بصورت آنلاین فیلم تماشا می کنند و فیلم های شبکه های اجتماعی تا 1200٪ اشتراک بیشتری نسبت به متن و تصاویر دارند. این اعداد باید هر آنچه را که باید در مورد بازاریابی محتوای ویدئویی بدانید به شما بگوید.

اگر از خود می پرسید که چرا فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام ویژگی “stories” را از Snapchat کپی کرده اند ، پاسخ واضح است؛ میزان محبوبیت محتوای ویدئویی باورنکردنی است و آنها نمی خواهند این فرصت را از دست دهند.


مثالهایی برای بازاریابی ویدیویی رسانه های اجتماعی

برای درک نحوه کار محتوای ویدئویی در شبکه های اجتماعی ، نگاهی به آمار لایک، کامنت واشتراک گذاری ویدیوهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بیاندازید.

 تاکنون ، احتمالاً همه ما ویدیوهای تبلیغاتی زیادی را در شبکه های اجتماعی دیده ایم ، اما وقتی ویدیویی با یک ایده جدید وهیجان انگیز منتشر می شود کاربران به سرعت، کیفیت آن را دریافت و آن را با دیگران به اشتراک می گذارند به این ترتیب یک ویدیوی تبلیغاتی خوب و با کیفیت بدون اینکه هزینه جانبی برای تولید کننده داشته باشد، به صورت ویروسی در سطح اینترنت پخش می شود. که در نهایت، فروش بیشتر و معروف شدن برند سازنده را در پی خواهد داشت.

اهمیتی ندارد که محتوای تولید شده توسط یک برند معروف ساخته شده باشد یا یک استارتاپ نوپا. رسانه های اجتماعی به جایگاه برند اهمیت نمی دهند ، هرکس محتوای بهتری تولید کند شانس بیشتری خواهد داشت.

به عنوان مثال ، اینتل برای تبلیغ هواپیمای بدون سرنشین جدید خود این ویدیوی عالی را منتشر کرد:

در پایان ، استفاده از محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی به این موارد ساده برمی گردد: تولید محتوای با کیفیت ، آموزنده و جذاب ، کمی نوآوری و شوخ طبعی ، و تمام!

نکته اصلی این است که به طور منظم محتوا ایجاد کنید و همیشه به مخاطبان خود یادآوری کنید که شما وجود دارید.


شروع بازاریابی ویدیویی

همه مشاغل می توانند به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی خود ، تولید محتوای ویدیویی را شروع کنند.

شما فقط باید بفهمید که هدف کلی شما چیست و چگونه می خواهید به این اهداف برسید. در صورت روشن بودن هدف ، ایجاد محتوای ویدیویی منحصر به فرد ، آموزنده و جذاب بسیار آسان خواهد بود. محتوای ویدیویی می تواند یک پیام تجاری ساده ، نمایش محصول ، نظر مشتریان یا هر چیز دیگری باشد که ممکن است به جذب مشتریان بیشتر برای محصول یا خدمات شما کمک کند.

مطالعه HubSpot نشان می دهد که 54٪ از مخاطبان دوست دارند محتوای ویدیویی بیشتری را از فروشندگان و کسب و کارهایی که دنبال می کنند ببینند.

تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای شبکه های اجتماعی نیازی به بودجه زیاد ندارید

ممکن است برخی تصور کنند که مجبور به استخدام تیم تولید ویدیو هستند اما این هم اشتباه است! در واقع ، شما می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین یا برون سپاری، فیلم مورد نظرخود را  بسازید و از آن جهت بازاریابی محتوای ویدیویی استفاده کنید.

در هر صورت ، هر روشی که برای تولید محتوای ویدیویی انتخاب می کنید مطمین باشید که ضرر نمی کنید،  زیرا محتوای ویدئویی قدرتمند است و از بسیاری جهات کارآمدتر از سایر محتواها می باشد ، بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به تولید محتوا و تعامل با مخاطبان خود ادامه دهید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.